Inspectie bezocht te weinig scholen
bron: Onderwijsland
De Inspectie van het Onderwijs heeft jarenlang te weinig scholen bezocht en heeft daar het ministerie van Onderwijs niet goed over ingelicht. Op haar beurt heeft de Tweede Kamer onjuiste informatie vanuit het onderwijsministerie gekregen, schrijven minister Eppo Bruins en staatssecretaris Mariëlle Paul van Onderwijs in een Kamerbrief. Ze betreuren dat de rapportage onvolledig is geweest en dringen er bij de inspectie op aan om de informatievoorziening te verbeteren.
Het gaat in ieder geval om basisscholen en mogelijk ook om middelbare scholen. Alle basisscholen zouden tussen 2014 en 2019 eens per vier jaar bezoek krijgen van de Onderwijsinspectie. Maar dat is niet gebeurd, zo heeft Nieuwsuur ontdekt na onderzoek. De minister en staatssecretaris geven dat nu toe in een brief aan de Kamer. Ze schrijven dat het niet is gelukt en dat de inspectie langskwam op twee derde van de basisscholen. Volgens Bruins en Paul heeft de Onderwijsinspectie nu gezegd dat ze al die tijd onvoldoende inzicht had in het aantal scholen dat daadwerkelijk werd bezocht.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 jun Meer studenten aan pabo
-
25 jun Tips voor succesvolle formatieplanning in het onderwijs
-
24 jun Twee Twentse middelbare scholen zijn straks een technasium
-
23 jun Hoe samenhang het leesonderwijs kan versterken
-
23 jun TU Eindhoven investeert 200 miljoen in uitbreiding campus
-
22 jun Mbo heeft weinig last van lerarentekort
-
19 jun Universitair onderwijs in Emmen
-
18 jun Economische mbo-opleidingen sluiten niet altijd goed aan op de arbeidsmarkt
-
17 jun Onderwijs krijgt meer budget voor taal en rekenen
-
17 jun 10 werkvormen die leesmotivatie écht vergroten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan